Selecteer een pagina

Samen met Marleen Starrenburg, Sara Vlasblom en Sasja Voogd hebben we van april t/m juli gewerkt aan een project voor het UMC Utrecht. De hoofdvraag hierbij was: Hoe kan het UMC Utrecht hun patiënten voor, tijdens en na hun bezoek de juiste
informatie geven op een overzichtelijke en gastvrije manier, op het juiste moment
zodat ze zich zekerder voelen bij het UMC Utrecht? 

Sara, Sasja en ik waren hierbij de User Experience designers. We moesten eerst onderzoek doen en het was hierbij belangrijk dat we mensen spraken die direct ervaring hebben met het UMC Utrecht, dus besloten we om 19 patiënten te interviewen op de poliklinieken. Ook heb ik een interview afgelegd met een expert op dit gebied. Er kwamen verrassende resultaten uit de interviews en het afnemen van de interviews was voor mij heel leerzaam.

Ook heb ik de behoeftes van de patiënten vertaald naar een customer journey map die hieronder te zien is.

Customer Journey Map.

 

Vervolgens had ik de taak om het prototype te maken. Hieronder zal je een paar eerste schermen zien gevolgd door het uiteindelijke prototype.

Eerste prototype schermen.

Uiteindelijke prototype.